Mandaatregeling grensoverschrijdend evenement

Het aanmelden van een grensoverschrijdend evenement door diverse gemeenten kan op twee verschillende manieren. De gemeente bepaalt wel de wijze van aanmelden, dit kan als volgt:

Mandaatregeling:

  • Bij een evenement dat grensoverschrijdend is kunnen gemeenten samenwerken met een mandaatregeling.
  • De startende gemeente kan de verkeersregelaars uitnodigen met de deelnemerscode en aanstellen voor het betreffende evenement.
  • De overige gemeenten geven middels mandaat toestemming dat deze groep verkeersregelaars (voor dit specifieke evenement betreffende verkeersregelaars inzetlijst) ook in hun gemeente het verkeer mogen regelen.

Per gemeenten aanmelden:

  • De organisator meldt het evenement aan in elke gemeente waar het doorheen komt, de verkeersregelaars moeten per gemeente (evenement) dedeelnemerscode verzilveren in hun account en per gemeente worden aangesteld.

Een verkeersregelaar met een geldige instructieverklaring is één jaar lang landelijk inzetbaar bij diverse gemeenten en evenementen.